رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تصویب اختصاص کمک بلاعوض ۳۱۸ میلیارد ریالی برای کمک به دامداران و آبزی‌پروران آسیب دیده از زلزله کرمانشاه در جلسهامروز (چهارشنبه) هیات دولت خبر داد.
کد خبر: ۵۴۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 03 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،خسرو شهبازی، با بیان اینکه مبلغ ۲۶۶ میلیارد ریال از این کمک‌ها برای بازسازی ۸۸۷۵ واحد دامپروری خسارت دیده در نظر گرفته شده.اظهار کرد: به ازای هر واحد دامپروری خسارت دیده به طور میانگین ۳۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت خواهد شد.

شهبازی با بیان اینکه مبلغ ۴۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض نیز برای جبران بخشی از خسارت ناشی از تلفات پرورش‌دهندگان ماهی در نظر گرفته شده، گفت: در جریان زلزله ۷.۳ ریشتری۲۱ آبان استان کرمانشاه ۲.۵ میلیون قطعه از آبزیان پرورشی مناطق زلزله زده تلف شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه زلزله همچنین ۱۶۸ استخر پرورش ماهی را به طور کامل تخریب کرد، گفت: مبلغ پنج میلیارد ریال کمک بلاعوض نیز برایبازسازی این مزارع پرورش ماهی در نظر گرفته شده که به ازای هر مزرعه خسارت دیده به طور میانگین ۳۰ میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه قبلا نیز کمک‌های بلاعوض ۲۱ میلیارد تومانی برای دامدارانی که دام‌های سبک و سنگین آن‌ها در زلزله تلف شده بود در نظر گرفته شده بود، گفت: تاکنون ۱۲ میلیارد

و ۲۰۰ میلیون تومان از این کمک‌های بلاعوض به حساب دامداران خسارت دیده واریز شده و مابقی نیز به محض نهایی شدن لیست‌های مربوط به خسارات وارده به دامداران پرداختخواهد شد.

شهبازی سپس با اشاره به اینکه تاکنون دو هزار تن جو رایگان بین زلزله زدگان استان کرمانشاه توزیع شده، گفت: توزیع دو هزار تن جو دیگر نیز در مناطق زلزله زده استان در دست اقداماست.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار